Måndagen 11/11

Det har gått två hela månader sedan jag bloggade sist!

Dålig stil, kanske, men skälet är att det faktiskt inte har hänt så mycket under de här månaderna. Jag har hamnat viktmässigt på en platå, runt 86 kilo.

Nå, jag har nu kört 5:2 i ett halvår och måste säga att det har fungerat – i varje fall fram till september. När jag började i månadsskiftet april/maj, vägde jag enligt vår badrumsvåg 99,6 kilo. Men det var på fastande mage och rekordet var nog veckan efter påsk, då jag misstänker att jag låg på mellan 101 och 102 kilo.

Midjemåttet har gått från 113 till 94 centimeter

Så jag kan med visst fog säga att 5:2 hjälpt mig att komma i form. Jag har nått minimimålen när jag började. Det gäller i synnerhet midjemåttet som fått mig att se över min garderob. Häromdagen köpte jag ett par nya jeans. I våras var det 36 tum i midjan som gällde för jeansen; den här gången var det 32! Och livremmen har fått tre nya hål.

Helt nöjd är jag inte. Jag vill helst pressa vikten ner till 80-82 och midjemåttet närmare 90 centimeter. Jag tror inte 5:2 kan hjälpa mig mer där. Nu måste jag bryta ett mönster och det jag kommer att satsa på är att ta en löprunda på kvällen, 2-3 gånger i veckan. (Jag brukar gå en snabb promenad på morgonen).

Kommer jag att fortsätta med 5:2? Vet inte, men någon form av kaloribegränsning kommer jag att fortsätta med. Jag envisas med att inte kalla 5:2 för en diet eftersom det finns inga måsten om vad man får äta, bara att man begränsar kaloriintaget varje vecka.

Metoden har den fördelen att den får en att fundera igenom hur mycket en äter, och varför. Jag har i varje fall blivit mer medveten om vad jag stoppar i mig.

Det här får bli mitt sista inlägg. Bloggen upphör nu. Jag önskar alla er som prövar 5:2 lycka till. Kom i håg en sak bara: rätt mängd föda är viktigt, men lika viktigt är att njuta av den.

Tack för mig.

 

 

Dela med dina vänner

  • 7
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (4)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-4 av 4

Tack för en mycket intressant blogg. Du har inspirerat mig att göra resan från samma nivå som du även om jag inte kommit lika långt ännu. Det vore intressant att få höra hur du ligger till om ytterligare 3 - 4 månader. Går det att maila dig om du inte vill blogga längre?

nils åkerbock 55, 14:14, 26 november 2013. Anmäl

Vad hände med dina värden? Det skulle vara intressant att få veta.

Sören Erikssson, 17:20, 14 november 2013. Anmäl

Det vore väldigt intressant med ett uppföljningsinlägg om hur det går att hålla vikten när du slutar med 5:2.

Mikaela, 16:53, 11 november 2013. Anmäl

Bra jobbat Dan!

Anonym, 16:37, 11 november 2013. Anmäl

Torsdag 12/9

Jag noterar att flera som prövat på 5:2-metoden märkt samma sak som jag. Visst är man hungrig – i synnerhet under senare delen av eftermiddag om man som jag endast äter frukost.

Men det märkliga är att jag, och uppenbarligen flera med mig, vaknar utvilade och pigga nästa morgon. Inte är jag särskilt hungrig heller. När jag först började, i våras, kunde det hända att jag åt mer till frukost dagen efter, men inte nu.

Däremot går jag inte ner i vikt i samma takt som tidigare. Jag har hamnat på en platå, där jag pendlar mellan 87 och knappt 89 kilo och så har det varit nu sedan slutet av augusti.

Det känns trist, eftersom mitt mål är att komma ner till minst 82-83 och helst till 80.

Samma sak gäller kroppsfettprocenten. En man i min ålder ska ligga under 22 procents fett, men jag ligger runt 24 och midjemåttet har fortfarande några centimeter kvar till målet, 90-92 centimeter.

Jag får väl öka mitt tränande!

 

 

Dela med dina vänner

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (3)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-3 av 3

I så fall är det tålamod som måste gälla. Jag körde LCHF i ett år och gick stadigt ner i vikt - tills jag nådde en platå och fastnade. Efter ett antal veckor när vågen stod stilla så slutade det med att jag gav upp. Jag tänker fortfarande på vad jag äter men satsar man inte helhjärtat och är konsekvent så fungerar inte LCHF på kvinnor över 45. Nu prövar jag 5:2 och ser vad som händer. Idag är jag HUNGRIG och klockan är bara 9 på morgonen. Brukar försöka fasta helt tills vid 14-tiden, men vi får se hur det går idag... Fastedagarna påminner mig om när jag slutade röka för 15 år sedan - i början var dagarna oändligt långa!

Lia, 15:08, 16 september 2013. Anmäl

Inget dumt råd. Jag har dock bestämt mig för att mäta mig en gång i veckan (fredag morgon). Jag tränar hyggligt ofta, så jag hoppas och tror att jag också får en större muskelmassa. Jag mätte midjemåttet i morse och det var mellan 95 och 96 centimeter. Det är fortfarande tre-fyra cm mer än målet, men å andra sidan så började jag på 113...

Dan Lucas, 16:18, 13 september 2013. Anmäl

Jag bestämde mig för att inte ens ställa mig på vågen eller mäta någonting innan jag började. Det är klart att jag vill gå ner i vikt, men mitt fokus denna gång ska vara hur bra jag mår. Om eller när det är dags att investera i nya kläder så kanske jag kollar vikten. Jag vägrar att låta mig bli frustrerad av dessa oundvikliga platåer. Ställ undan vågen tills i oktober och se vad som händer.

Lia, 14:59, 12 september 2013. Anmäl

Måndag 2/9

Det är lustigt hur rapporteringen av en diet alltid följer ett mönster. Först berättas om dieten, inte sällan i entusiastiska ordalag. Människor som följer den berättar om hur effektiv den är och vilka fördelarna – verkliga eller inbillade – är.

Efter ett tag börjar varningarna komma, allt från milda påpekanden om att den här livsstilen kanske inte passar alla – till att metoden är livsfarlig.

Nu har 5:2 nått varningsstadiet. Professor Stephan Rössner säger att metoden inte passar alla.

Nej, just det. Men är det någon som har påstått det? Professor Kerstin Brismar, försvarare av 5:2, har också påpekat att till exempel de som är underviktiga, gravida eller sjuka inte ska fasta.

Riksföreningen mot ätstörningar säger att metoden kan leda till bulimi. I så fall kan antagligen vilken livsstil som helst leda till ätstörningar.

Det är överdrifter som är farliga. Ett överdrivet intag av vilken föda som helst är farlig, liksom ett överdrivet fastande. Men att två dagar i veckan begränsa sitt ätande kan knappast vara farligt för en frisk person.

Jag är personligen övertygad om att fetma är långt farligare än 5:2. Övervikt och fetma har dessutom blivit allt vanligare i västvärlden de senaste decennierna.

Och jag kan konstatera att metoden har passat mig. Så idag har jag ätit frukost och fastar till i morgon.

Dela med dina vänner

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (2)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-2 av 2

Viktigt regelbundet för att äta mat och motion, förutom att använda bantningspiller acai bär http://snabbviktnedgang.blogspot.com/, jag personligen har jag tappat 12 kg på tre månader.

Anonym (Webbsida), 17:53, 25 september 2013. Anmäl

Hej Dan, Jag klarade igår av min andra fastedag (dvs vecka ett). Visst - jag blir hungrig under dagen och jag saknar det tidsfördriv som ätande innebär. Men den stora skillnaden: Jag sover som ett barn och vaknar och mår jättebra dagen efter. Pigg, full av energi och inte hungrig....Så metoden passar även mig alldeles förträffligt!

Lia, 19:16, 6 september 2013. Anmäl

Onsdag 28/8

Jag läser i Expressen att böcker om 5:2 toppar försäljningslistorna.

Inte så konstigt egentligen, med tanke på den uppmärksamhet dieten har fått. SVT:s Vetenskapens Värld körde ju sitt program med Michael Mosley – dietens profet – i repris efter att ha fått massor av tittarreaktioner.

Man kan undra varför 5:2-dieten är så populär. Mitt svar är att det beror på att det egentligen inte handlar om en diet. Det handlar om att begränsa antalet kalorier två dagar i veckan. I övrigt finns inga måsten, inga förbud.

Det är klart att om man envisas med att äta enorma mängder övriga dagar, får man räkna med att 5:2 inte ger någon effekt. Men om man väljer att äta normala mängder fem dagar i veckan – ja, då betyder 5:2 för de flesta att man inte helt ändrar livsstil. Det gör den lätt att följa och därmed populär.

Klokt av Expressen att också låta bland andra Kerstin Brismar understryka att 5:2 inte är till för alla. Är man till exempel sjuk, redan smal, eller tränar mycket ska man inte begränsa näringsintaget på det här sättet.

 

 

 

Dela med dina vänner

  • 9
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (14)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-10 av 14

5:2 dieten är populär för att folk behöver projekt, utmaningar. Något att strukturera sin vardag kring. Att fokusera på. Och vad är lättare då än att trixa med maten? GI - LCHF - 5:2. Vad kommer härnäst? Den som kommer på något, och lyckas lura i folk att det fungerar, kommer att gör sig en förmögenhet. Och hur kan folk vara så lättlurade att de dessutom köper BÖCKER om dieterna? All information man behöver finns ju gratis på nätet.

Ann, 20:40, 29 augusti 2013. Anmäl

Bara de som inte sett programmet med M. Mosley tror att 5:2 är en diet främst för viktminskning.

ak, 20:09, 29 augusti 2013. Anmäl

"5:2 är ingen diet" "Det handlar om att begränsa antalet kalorier [två dagar i veckan]" Med andra ord: en diet (eller bantningskur som det heter på svenska).

same old, 17:58, 29 augusti 2013. Anmäl

Vilka blodvärden förbättras? Hur mycket? Åt vilket håll går de? Det är svårt att tala om "bra och dåliga blodvärden" redan från början. Att hävda att de förbättras kräver att man har än mer kött på benen. Källhänvisa gärna.

Tobias Rodak, 16:31, 29 augusti 2013. Anmäl

5:2 passar mig bara inte, därför testar jag det ej. Har inte det bittersta lust att leva på 500 kcal, 2 dagar i veckan. Mina krafter sviker ganska snabbt om jag äter för lite. Genetiskt troligen, har en frisk och vältränad far som blir direkt konstig av för lågt blodsocker och måste äta regelbundet. Men det brukar vara främst soffpotatisar som hoppar på "nya" dieter, därför min lite ironiska kommentar...

Annica, 16:02, 29 augusti 2013. Anmäl

Jag håller med. Jag kallar det inte för självsvält, helt enkelt för att det inte är det. En av kollegorna berättade att hon sprider ut sina 500 kalorier på två måltider. De passar inte mig, men uppenbarligen passar det henne. Och att äta två måltider på en dag kan knappast kallas för svält, även om det är lite mat.

Dan Lucas, 15:44, 29 augusti 2013. Anmäl

Så har jag förstått det _ blodvärdena förbättras. Så har det varit för mig, även om jag hade utmärkta värden redan i utgångsläget. Men samtidigt ska man komma i håg att den som är sjuk, eller har en kronisk sjukdom, ska först och främst prata med sin läkare innan hon/han hoppar på 5:2 _ eller vilken annan diet som helst.

Dan Lucas, 15:42, 29 augusti 2013. Anmäl

Anna, 13:34, du frågar varför det är så svårt för folk att ha lite karaktär, varför de inte kan röra på sig. Vet du inte att det är så mycket annat som kan påverka vikten? Sjukdomar som gör att man helt enkelt inte kan röra sig som förut tex. Dan, känner du till om 5:2 är bra om man fått förhöjda sockervärden?

Hyrestanten (Webbsida), 15:29, 29 augusti 2013. Anmäl

Fattar inte varför folk envisas att kalla det självsvält.. För de 500/600kcal man får äta på fastedagarna går det att känna sig mätt utan problem.. Med minimal planering så mår jag utmärkt de dagar jag "svälter" Enda gången du får problem är om du väljer att pressa i dig en kexchoklad istället för bra mat.

Jimmy, 15:22, 29 augusti 2013. Anmäl

@Anna. Peer review, or it didn't happen. Med andra ord: källa på vilka "forskare" som är "eniga" om att 5:2 är en väg till anorexia? Om man _redan_ har anorexi ska man helst inte äta enligt femtvå. Man ska å andra sidan helst inte följa någon annan diet för viktnedgång heller. Ätstörningar är mer än anorexi, för övrigt. Man kan lika gärna spekulera att man får normaliserade hungerkänslor av att inte hålla magsäcken konstant utspänd utan att någonsin få äta sig mätt eller att avsaknaden av förbjudna födoämnen gör en mindre benägen att polisa sitt ätande. För mig personligen har femtvå inneburit ett slut på anorektiska tendenser. Jag är naturligtvis bara en person och därför inte representativ men ska jag vara ärlig så låter det som att dina "forskare" kanske inte nödvändigtvis existerar i sinnevärlden, så jag är ändå fler än dem...

Jessica, 15:16, 29 augusti 2013. Anmäl

Tisdagen 27/8

Jaja, jag vet att det var ett längre uppehåll med bloggen. Beklagar detta, men jag har haft det lite stressigt. Lovar bot och bättring nu.

Flera läsare som missade DN Söndag den 7/7 har efterlyst hur mina blodvärden förändrats mellan mätningarna 26/4 och 14/6. Därför gör jag det här.

HDL (”goda” kolesterolet) 1,7 mmol/l (ska ligga mellan 0,8 och 2,1) Detta värde är oförändrat.

LDL (”onda” kolesterolet) 2,6 mmol. En sänkning med 0,3 mmol/l (ska ligga 2,0 och 5,3)

Glukos 4,5 mmol/l en höjning med 0,3 mmol (bör ligga mellan 4,0 och 6,0)

Insulin 2,8 mlE/l. En sänkning med 1,6 mlE/l (ska ligga mellan 2,0 och 25)

IGF-1 124 mikrog/l, en sänkning med 12 mikrog/l (ska ligga med 51 och 194)

När det gäller blodvärdena är jag nöjd _ mycket nöjd till och med. Professor Kerstin Brismar på Karolinska säger att om det bara gällde att hålla blodvärdena på den här nivån skulle det räcka med 6-1-diet för mig.

Men jag är fortfarande inte klar med viktminskning och midjeomfång. Den 14 juni hade jag gått ner 6,5 kilo på 6,5 veckor med dieten. Midjeomfånget hade gått från 113 till 102 cm. Bra, men långt från mitt mål.

Jag har fortsatt viktminskningen men det går trögare. Just nu väger jag runt 88,5 kilo och ambitionen är 80 (absolut målsättning är att gå under 82). Jag vill också minska midjeomfånget till neråt 90 (absolut under 94). Just nu ligger jag på 97-98 cm.

Därför fortsätter jag 5:2-dieten. När jag har nått målet kommer jag sannolikt att överväga en förändring, men en sak är klar: någon form av kalorirestriktion kommer jag att fortsätta med.

Det är faktiskt rätt skönt.

 

 

Dela med dina vänner

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Onsdagen den 14/8

Läste i Aftonbladet att professor Kerstin Brismar, tänker pröva 5:2-dieten själv. Kul!

Jag träffade henne på försommaren när hon och jag intervjuades av SVT om dieten. Hon ska leda ett projekt nu i höst där hon ska följa 50 personer som går på dieten (nej, jag är inte en av dem) och vill själv pröva.

Jag är, som jag sagt tidigare, ingen vän av dieter. De flesta leder till viktminskning, men oftast bara tillfälligt. Tricket är ju att behålla sin nya vikt.

Det är därför jag tycker att 5:2-dieten är annorlunda. Det är klart att man inte ska äta och dricka extra mycket, eller direkt osunt, de dagar man inte fastar, men annars finns inga begränsningar. Vanligt käk med andra ord.

Hustrun är bortrest och själv åker jag till stugan direkt efter jobbet i morgon. Därför ska jag och ungarna äta gott i kväll. I morgon är det fastedag.

 

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Torsdag 8/8

– Du är verkligen en allt-eller-inget människa, sade hustrun i måndags med en uppgiven min.

Det där har jag hört förr och det ligger väl något i det. Måndagen var en fastedag och jag började med att gå en timme på morgonen. Efter frukost cyklade jag till DN. När arbetsdagen var över, cyklade jag hem och när resten av familjen åt middag, joggade jag 35-40 minuter.

Sjukt? Nja, så länge det går bra så gör det inget. Jag har inte fått några skador ( peppar, peppar…) och mår bra.

Jag fortsätter med andra ord dieten och det tänker jag göra tills jag når målet 80 kilo och midjemått under 94 centimeter.

Flera personer har efterlyst mina värden från mitten av juni, när jag var på förnyad mätning på Karolinska. Mätningen gjordes den 14 juni, men publicerades i DN Söndag den 7/7. För den som inte läste det kan jag säga att jag vägde 92,4 kilo, en minskning med 6,5 kilo på lika många veckor. Midjemåttet den 14/6 var 102, en minskning med 11 centimeter sedan starten.

Bukhöjden hade gått från 28,5 till 25,5 centimeter och kroppsfettprocenten från 29,1 till 24,6.

Men det är ju nästan två månader sedan, så jag kan berätta att jag fortsatt på den inslagna vägen, om än i långsammare takt. Jag väger i dag 89,3 kg, midjemåttet är 99 centimeter och kroppsfettprocenten 23,5.

Jag har ökat träningen igen, efter semestern och dessutom börjat styrketräna. Det ska bli intressant att se hur det påverkar mina värden.

 

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (7)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-7 av 7

Förlåt att det dröjt. Jag har haft lite för mycket att göra. Postar ett blogginlägg nu så att du kan läsa svaret.

Dan Lucas, 15:42, 27 augusti 2013. Anmäl

Hej! Du har lagt ut dina värden igen på bloggen.... det är ju bra, men det vi efterlyser (vi som missade dn bilagan) är ju BLODVÄRDENA / hormonvärdena. Du skriver bara att de blivit bättre, men hur mycket bättre? Snälla publicera dom.

Johanna, 18:56, 18 augusti 2013. Anmäl

Vare sig man blir imponerad eller inte, så var syftet med det jag skrev att visa att andra människor skakar lite på huvudet åt mina vanor. Jag gillar det jag håller på med _ det är därför jag gör det. Och med tanke på att det gett resultat så propagerar jag gärna för denna "livsstil".

Dan Lucas, 16:04, 14 augusti 2013. Anmäl

John, vad du än påstår så tillhör det INTE vardagen för de flesta människor att dels fasta, dels promenera en timme på morgonen, samt jogga på kvällen och att dessutom cykla till och från jobbet. Eftersom han hållit på så här en längre tid så har han visat på en uthållighet som inte alla har. Varför kommenterar du så negativt? Tycker du inte att det är bra? Eller har du mindervärdighetskomplex?

Hyrestanten (Webbsida), 00:18, 13 augusti 2013. Anmäl

Hehe, du får ursäkta om jag inte är så värst imponerad. Det han beskriver är en helt vanlig dag i en människa med självrespekts liv. Ingenting sjukt, ingenting konstigt, ingenting att vara varken stolt eller känna sig märkvärdig över.

John, 08:11, 9 augusti 2013. Anmäl

@John Om du menar själva dagen inlägget handlar om så har du nog rätt. Många klarar ungefär en dag. Men det verkar som om skribenten har hållt på flera dagar.

G Bystander, 22:18, 8 augusti 2013. Anmäl

Hehe, en "allt-eller-inget människa" (snygg särskrivning)? Du tog en promenad, cyklade till jobbet, fastade en dag och joggade en kort stund, vilken atlet... Sjukt? Nja, det sjukaste är att man kallar det sjukt. Det där är vardag för tusentals människor :) inget att orda om.

John, 17:15, 8 augusti 2013. Anmäl

Söndagen 4/8

Sista dagen på semestern och jag står och snickrar i värmen! Puh!

Jag har fortsatt med dieten över sommaren. Ni som läste om uppföjningen i papperstidningen den 7/7, vet att jag förbättrade  mina blodvärden väsentligt. Och det trots att jag utgick från goda värden. Mitt inulinvärde  är nu så bra det kan bli och även IGF 1-värdet är bra.

Jag trodde dock att semestern skulle bli en belastning vad gäller vikt och midjemått, men jag har fortsatt att minska på båda! För en vecka sedan stod badrumsvågen på 89,3 och midjemåttet var 99 cm. Det går dock långsammare nu – semestersynderna med god mat och dryck misstänker jag.

Jag kommer fortsätta med dieten och återgå till den intensitet i träningen jag hade innan midsommar. Målet är att nå 80 kg innan min födelsedag, den 22/9.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Fredag 19/7

Ajdå, det har gått nästan tre veckor sedan jag sist uppdaterade bloggen. Lite skämmigt, men den första veckan var stressig, både på jobbet och i privatlivet.

Sedan snart två veckor är jag dock på landet, i stugan i Hälsingland. Nu har jag äntligen fått tag på inloggningsadressen så det är hög tid att berätta lite om hur det går.

Precis som väntat blir det mycket god mat och dryck här, men jag håller fast vid dieten.  Professor Kerstin Brismar har sagt att det nu räcker med en fastedag i veckan för att jag ska behålla mina goda blodvärden. Men jag vill fortsätta viktminskningen så jag kör på som vanligt.

Vi har ingen våg på landet (och tur är väl det), men det känns som om jag fortsätter tappa vikt, om än i lugnare tempo.

I går var vi på pubkväll på Olsgård, ett fantastiskt kaf’e i Karsjö, som ligger 13-14 kilometer söder om Järvsö. Det drivs av ett danskt-svenskt par och deras smörrebröd är otroligt goda.

– Vad mycket du åt i går, sade hustrun lite surt i morse.

Det gjorde jag också, men jag kunde inte motstå det. På måndag vankas det fastedag igen och det känns bara skönt.

Nu funkar båtmotorn igen och vädret håller på att bli bättre – liksom humöret.

 

Dela med dina vänner

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (2)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-2 av 2

Hej Ledsen att det dröjt med svar, men jag har suttit i en stuga med usel uppkoppling. Se mitt inlägg i dag (torsdag 8/8). där finner du svaren.

Dan Lucas, 11:15, 8 augusti 2013. Anmäl

Hej! När publicerar du dina värden på bloggen? Det var längesen dn bilagan kom ut nu och vi som missade den är väldigt nyfikna på resultaten!

Anonym, 10:01, 21 juli 2013. Anmäl

Söndagen 30/6

Oj,oj vad snabbt min första semester har gått. Ja, jag tog ledigt från torsdagen innan midsommar och fram tills nu. Jag gillar midsommartiden och brukar alltid ta några dagar runt denna helg. Dessutom avskyr jag E4:an söndagen efter midsommar när alla ska hem efter firandet.

Jag har varit lite orolig för hur ledigheten och midsommarfirandet skulle slå mot min vikt. Min stora synd, ölen, rann rätt bra där på landet.

Men jag har fortsatt att gå ner i vikt och i fredags morse (28/6) vägde jag 90,7!

Även om jag har varit tillbaka till Karolinska för nya prover, har jag fortsatt dieten. Det tänker jag göra åtminstone tills jag nått min målvikt på 80-82 kilo.

Som det känns nu kommer jag nog att fortsätta med någon form av kaloribegränsning som en del av en ny livsstil. Jag känner att jag mår bra av det och inte bara för att jag känner mig lättare, utan för att jag är piggare och sover bättre. Så i morgon, måndag, är det dags för fastedag igen. Känns riktigt skönt!

Håll utkik efter DN nästa söndag (7/7). Då kommer uppföljningen på den första artikeln om mig och 5:2-dieten. Vår medicinreporter, Anna Bratt intervjuar mig och professor Kerstin Brismar på Karolinska. Där kommer vi också att avslöja mina nya värden. De är riktigt, riktigt bra.

 

Dela med dina vänner

  • 7
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (7)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-7 av 7

Hej Ledsen att du fått vänta så länge på svar. jag har haft semester, varit på resande fot eller tillbringat en stor del i en stuga utan uppkoppling. En del av värdena publicerar jag idag på bloggen (torsdag 8/8). Jag kommer att berätta om blodvärdena i senare inlägg.

Dan Lucas, 11:16, 8 augusti 2013. Anmäl

Hej, jag undrar om dina resultat (och helst artikeln i sin helhet) som fanns i papperstidningen den 7 juli kommer att publiceras här? Vi är nog många som inte hade möjlighet att köpa tidningen just den dagen, och därför missade artikeln.

Camilla, 13:09, 10 juli 2013. Anmäl

Jag gick också och köpte tidningen, roligt att se att du fått så bra resultat! Jag har själv ätit enligt 5:2 i 13-14 veckor, gått ner 10 kg och mår jättebra. Jag kör också en måltid per dag, för att få de 16 timmarna sammanhängande fasta, eller möjligen 2 måltider (sen lunch och tidig middag).

Karin, 21:00, 7 juli 2013. Anmäl

Hej Dan Lucas! Riktigt kul att se ditt resultat idag. Köpte DN idag och läste artikeln på stranden idag:) Jag brinner för 5:2 och har hittat en bra balans i denna metod. Jag delar helhjärtat med mina erfarenheter med 5:2 Dieten och försöker leverera den bästa uppdaterade infon om 5:2 Dieten och följer den framtida utvecklingen. Är det någon som behöver hjälp så finns jag på min blogg http://mryeah.com Önskar dig lycka till i fortsättningen med 5:2 och just keep it up man;) Bra jobbat! Starkt av dig att klara dig på 1 mål/halvfastedag. Jag själv delar upp på 3 men det gör ju var och en som känns bäst just för sin livsstil. 5:2 är också min livsstil numera:) Mvh Niclas

Niclas Brunnegård (Webbsida), 15:14, 7 juli 2013. Anmäl

Hej, väntar spänt på resultaten! Länkar du till artikeln när den kommit up på dn.se?

Karin, 10:55, 7 juli 2013. Anmäl

Uppdatera din blogg oftare! Vi är många som kämpar och undrar var du tog vägen efter starten i DN som vi följde. Vui behöver stöd och support, typ!!!! Inte ett inlägg en gång per vecka!!!!

Else-Britt, 15:31, 2 juli 2013. Anmäl

Herregud va dålig du är på att uppdatera din blogg!!! Jag och fler med mig började med 5:2 när du började i DN. Vi behöver stöd och support för att orka fortsätta! Hjälp!!!!!

Else-Britt, 15:27, 2 juli 2013. Anmäl