Gnesta tjuvstartade med Planket 2011

Fotografen Hasse Lindéns bilder från påskprocessionen i Trapani på Sicilien.

Initiativtagaren till Gnestaplanket Bengt Björkbom och hans bilder på gamla Godsmagasinets vägg.

Tågen dundrar förbi stationen i Gnesta. På godsmagasinets vägg hänger fotografier under några lördagstimmar. Fotoutställningen har Planket i Vitabergsparken som förebild. Men varför ska alla evenemang äga rum i storstaden tänkte Gnestabon och fotoentusiasten Bengt Björkbom. För andra året i rad ordnade han så Planket i Gnesta. Arton inbjudna fotografer ställde ut i fem timmar på gamla Godsmagasinets och Färghusets väggar. Gnestaborna kom i en jämn ström och tittade intresserat på bilderna. Ett uppskattat kulturevenemang utan stora åthävor. Sympatiskt och efterföljansvärt! Planket 2011 i storstäderna äger rum den 20 i augusti i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (1)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-1 av 1

Jag och familjen var inne i Gnesta för att handla och hamnade mitt i detta. Ett mycket bra initiativ, som hjälpte till att förgylla vår dag. Väl hemma många timmar senare än beräknat, så konstaterade vi alla att detta skulle vara trevligt om det återkom årligen.

Leif Carlén, 08:57, 1 augusti 2011. Anmäl

Lindgården – ett minne blott

Nu är den gamla restaurangen Lindgården på Djurgården ett minne blott på grund av slarv från staden sida att följa upp villkoren i det gamla köpeavtalet när den såldes till en privat intressent. Rivningen av restaurangen med sina blommande verandor från funkisutställningen 1930 är nästan helt genomförd. Återstår två frilagda muralmålningar med Bellmaninspirerade motiv som snart ligger krossade och tillintetgjorda. En skamfläck i stadens kulturhistoria fullbordas inom några dagar.

Läs också: Nu rivs restaurang Lindgården på Djurgården

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (27)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-10 av 27

Dessa är inte skrivna av samma snubbe.

Greenman, 19:42, 3 augusti 2011. Anmäl

Som uppföljning till min senaste kommentar: Aliasmannens nästa alias blev "x-et". Kanske du vill följa upp med ytterligare ett alias? Du är ju rätt duktig på att uppfinna sådana :)

Samfer, 15:48, 2 augusti 2011. Anmäl

Hälsar på han Lindroth på Gotland och vi gråter när vi läser och kollar in dina bilder ... sorgligt

Göran Josephzohn (Webbsida), 13:14, 2 augusti 2011. Anmäl

Håll dig till ämnet.

x-et, 12:14, 2 augusti 2011. Anmäl

Till östermalmsbo/Anonym, 20:25/dr Z, Greenman/Jimy Boo/Tage Eriksson: Det verkar vara enmansshow i denna tråd. Ska bli intressant att se vad ditt nästa alias blir :)

Samfer, 23:09, 1 augusti 2011. Anmäl

Om du inte vore anonym kunde du nog inte visa dig på stan överhuvudtaget, utan bli tvungen att flytta härifrån. Ursäktar utrycket men tycker jag att du skriver som en byfåne.

Tage Eriksson, 21:27, 1 augusti 2011. Anmäl

Lindgården var otrygg, och ett blåshål. Ingen vistades där. Bra att man bygger nytt, hoppas det blir en jättehög skyskrapa så att Stockholm kan bli en världsstad istället för en småstad. Vi är majoritet som tycker så, ni som vill bevara Lindgården är egoister och aliasmän och en högljudd minoritet.

Jimy Boo, 20:05, 1 augusti 2011. Anmäl

Slussen nästa, eller kommer det till strid?

Greenman, 19:05, 1 augusti 2011. Anmäl

Aliasmannen (Anonym, 20:25 och dr Z) verkar diskutera med sig själv.

Samfer, 18:55, 1 augusti 2011. Anmäl

Re: Anonym Låt oss bilda en front verkande för vetorätt för stadsdelsnämnderna i byggnadslovsfrågor. När vi lyckats med detta är många problem lösta samtidigt. Kör!

dr Z, 18:24, 1 augusti 2011. Anmäl

Sergels torg en vecka efter terrordåden i Norge

Minnesstunden för offren vid terrordåden i Norge för en vecka sedan samlade tusentals människor på Sergels torg på fredagseftermiddagen.

På scenen framträdde justitieminister Beatrice Ask (m) och Mona Sahlin (s) tillsammans. Det gjorde också representanter för de olika ungdomsförbunden. Det här var en stund av enighet över de politiska skiljelinjerna i solidaritet med Norge och alla där som drabbats av det ofattbara och besinningslösa våldet.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Prag är en nedklottrad stad

Nu har jag i flera dagar i rad framhållit Prag som en förebild för Stockholm. Dags nu att göra tvärtom. Visserligen är Prag en mycket vacker men tyvärr också nedklottrad stad. Prag skulle kanske behöva en klotterpolicy à la Stockholm där klotter på offentliga byggnader ska saneras inom 24 timmar. Även om det inte alltid sker så är det en bra ambition. Kanske nåt för Pragpolitikerna att fundera på och att ta efter. Möjligen finns det redan en liknande policy här i Prag. Jag vet faktiskt inte. Det kan ju hända att det mesta av det klotter jag noterat skett på privatägda byggnader.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (5)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-5 av 5

Johannes, 08:41 Du har troligen rätt. Men ironi är svårt att få fram i tryck. Vi får se om Efraim dyker upp igen och bekräftar att det är så. Eller också gillar han faktiskt den här typen av dekorationer.

Neon, 10:23, 1 augusti 2011. Anmäl

@Neon, 19:12. Det är klart att "Efraim" är ironisk. Inte nog med att bildena tydligt visar en bedrövlig och hämningslös vandalism, att name-droppa Berlin och Barcelona som "favoritstäder" 2011 gör man bara med en ordentligt stor portion ironi.

Johannes, 08:41, 1 augusti 2011. Anmäl

Efraim, 13:25 Förebild p.g.a. klottret? Utsmyckning? Du skämtar väl, hoppas jag, eller är ironisk?

Neon, 19:12, 28 juli 2011. Anmäl

Det där är en levande stad! Påminner mycket om mina andra favoritstäder Berlin och Barcelona. Man kan bara önska att Stockholm vågade låta staden andas och låta sig utsmyckas som dessa förebildsstäder!

Efraim, 13:25, 28 juli 2011. Anmäl

Tack Epstein för alla bilder och berättelser från Prag. Staden har länge legat på min "go to"-lista. Men nu har den helt klart avancerat :)

Niklas, 12:28, 28 juli 2011. Anmäl

Stockholmspolisen borde ta efter Pragpolisen och visa sig

Poliser på Vaclavplatsen dagtid.

Polisen i Prag är alltid närvarande på de turisttäta stråken. På Vaclavplatsen och Gamla stadens torg står en eller två polisbilar uppställda och ett gäng poliser promenerar runt bland turisterna både på dagarna och på kvällarna. Det känns tryggt.

Poliser på Gamla stadens torg kvällstid.

Man skulle önska att Stockholmspolisen tog efter kollegerna i Prag. Promenerande poliser på Drottninggatan och Västerlånggatan, dagar och kvällar och kanske en bemannad provisorisk polisstation på Mynttorget sommartid. Då kanske fickstölderna skulle minska och dobblarna som dagligen lurar turister på enorma summor försvinna. I Prag har jag inte sett några dobblare alls. Och på Västerlånggatan har jag sällan sett några poliser.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (13)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-10 av 13

En riktig ordsnackare. Betyder ditt jamande nåt? Spetznas...

Röda stjärnan, 09:57, 31 juli 2011. Anmäl

Gääsp..

Sanna, 21:34, 29 juli 2011. Anmäl

Gillar polisernas uniformer. De ser förtroendeingivande ut. I övrigt håller jag med om den svenska polisens synlighet, som är ett problem. Visst kan man tycka att polisen har bättre saker för sig än att springa omkring på stan och vara vänliga mot folk som om de vore turistguider, men det ÄR samtidigt viktigt att polisen har goda relationer med vanligt folk. I det arbetet ingår just uppgifter som att fotpatrullera, visa upp sig, prata med människor och "hålla ordning". Gärna i uniformer som ser mer serviceinriktade och mindre spetznats ut.

Magnus Orest (Webbsida), 23:53, 28 juli 2011. Anmäl

Vanligen går det bra med polisen. Bara man inte ber dem om legitimation, talar om för dem vad de bör göra e.d. Bäst vara försiktig sent och när man inte har vittnen. Betydligt farligare tror jag alla dessa vaktmän är. Det är otäckt att behöva se dem t.ex släpa in ungdomar i ett litet rum på t-banan där ingen ser misshandeln. Bäst att vi alla är vaksamma.

Hasse, 21:02, 28 juli 2011. Anmäl

Med tanke på all brutalitet och allt övervåld; på tvivelaktiga metoder och obefintlig moral, så tycker jag ärligt talat att det känns tryggare om man slipper se farbror Blå när man rör sig på stan.

Karl, 20:33, 28 juli 2011. Anmäl

Instämmer med Nisse. Man kan ocksá tycka synd om personen bakom alias Preben, som så ofta klagar på Epstein men ändå tvingar sig fortsätta läsa varje spalt, för att sen kommentera något elakt. Vilket fattigt liv.

Uffe, 18:32, 28 juli 2011. Anmäl

Alias Preben: Det var oförskämt skrivit. Menar du på fullt allvar att en "utbildning" vid svensk indoktrinerings"hög"skola skulle på något sätt stå över en begåvad skribents spontana förmåga? Man tar sig för pannan - så inskränkt. Skriv i kvällspressen i stället, där kanske inte läsarna reagerar på dina vulgära övertramp. Kalla inte mig f.ö. inte för aliasman, alla använder ett alias här, med något enstaka undantsag.

Nisse på Manpower, 16:05, 28 juli 2011. Anmäl

OK Aliasmanne/Nisse...vi kan väl en gång för alla klargöra att Epstein inte är, och mig veterligt aldrig varit, readktör. "Pressfotograf" eller möjligen numera "skribent" är väl mera korrekt.

Preben, 14:02, 28 juli 2011. Anmäl

Vill signaturen Chippo vara så hygglig och anta en anständig ton och sluta att förolämpa redaktör Epstein som den värsta jimbo fan. Detta är en respektabel dagstidning. Vi håller ögonen på dig!

Nisse på manpower, 13:39, 28 juli 2011. Anmäl

Jag vet itne vad "ett svensk polisförbund" skulle vara,så det kan jag inte kommentera. Jag ifrågsätter Lars Epstein närmast bisarra fokus på sin egen lilla värld: "det syns inga poliser på kvällen i mina kvarter". Nä, det beror på att de har viktigare saker för sig än att snurra batongen och vissla i döda kvarter som bebos av bakåtsträvare...hur 50-tals-gemytligt den än hade varit.

Chippo, 11:21, 28 juli 2011. Anmäl

Glest på Västerlånggatan jämfört med på Karlsbron i Prag

Trångt på Karlsbron.

Gamla vackra hus överallt i Prag.

Fult hus i Prag, det f.d. kommunistiska parlamentet, numera annex till det intilliggande Nationalmuseet som delvis speglar sig i glasväggen.

Den kompakta turistträngseln på Västerlånggatan i Gamla stan känns nästan gles i jämförelse med den på Karlsbron i Prag. Vad är det som lockar turister till en stad? Uppenbarligen de äldsta historiska delarna som ger fantasin näring. Centrala Prag myllrar av sådana platser och nästan varje hus är ett gammalt konstverk, inget likt något annat. Nya byggnader är väl inplacerade i den gamla bebyggelsemiljön (med ett hiskeligt undantag, parlamentshuset från kommunisttiden vid Vaclavplatsen intill Nationalmuseet till vilket det i dag fungerar som annex).

Den gamla judiska begravningsplatsen.

Starkast intryck på mig hittills har nog den gamla judiska begravningsplatsen i Josefov gjort, den enda begravningsplats där judarna tilläts begrava sina döda under århundraden. Här begravdes de mellan 1400-talet och 1700-talet i lager på lager eftersom utrymmet var begränsat. De tätt stående gravstenarna med sina nästan utplånade inskriptioner gör ett gripande intryck. Prag är en stad där historien inte utplånats av nutiden som i så många andra städer. Det tycks vara detta faktum som lockar besökare i så stora mängder från världens alla hörn.

Utmattade turister vilar på gamla stadens torg i Prag.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (3)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-3 av 3

Jag tyckte parliamentsbyggnaden var rätt häftig. Visst, osentimentalt placerad, men i framtiden tror jag inte det kommer spela någon roll för de flesta,

Erik (Webbsida), 17:38, 29 juli 2011. Anmäl

Hej "Acke"! Tack för kommentaren. Du har rätt. Jag har ändrat i inlägget. Kanske tänkte jag dunkelt på Skogskyrkogården när jag skrev, inte heller den är väl egentligen en kyrkogård trots namnet.

Lars Epstein, 23:18, 27 juli 2011. Anmäl

Tack för en bra blogg. Men bara för att vara korrekt så heter det inte judisk kyrkogård, utan begravningsplats. Kyrkogård är kopplat till kyrkan som inte har någonting med judendomen att göra. Finns även flera intressanta och vackra judiska begravningsplatser i Stockholm som du gärna får skriva mer om.

Acke, 10:29, 27 juli 2011. Anmäl

Prags spårvagnar är målade i gladare färger än Stockholms

Spårvagnarna i Prag …

… rullar omkring …

… i gladare färger …

Prag är som Stockholm när jag var ung. På ett sätt. Här i Prag, där jag tillfälligtvis  befinner mig, dånar spårvagnarna förbi utanför hotellrumsfönstret var femte minut. Men vad gör det. Jag störs inte av det rogivande bullret. Kanske vande jag mig i mitt barndomshem på Sankt Eriksgatan där 1:an och 4:an oavlåtligt passerade utanför sovrumsfönstret utan att jag reagerade trots motorljud och gnissel från skenorna.  Här, utanför hotellrumsfönstret på Senovazne Namesti, är det 5:an, 9:an och 26:an som turas om att rulla förbi. De flesta vagnarna är målade i någon nyans av  rött kombinerat med grått eller vitt. Bäst gillar jag de brandbilsröda varianterna och frågar mig hur SL kunde komma på idén att måla Spårväg Citys vagnar brunsvarta. Går det att hitta på en tristare färg? Jag tvivlar.

… än sina motsvarigheter i Stockholm.

Jag föreslår studieresa till Prag för SL:s styrelse för att hämta inspiration inför önskad ommålning i lika glada färger som här i den tjeckiska huvudstaden där spårvagnarna är så många och går så ofta att det emellanåt händer att upp till tre, fyra tågsätt samtidigt står och köar vid hållplatsen. Det kan man kalla Spårväg City. Och det i färger som piggar upp stadsbilden. Följ efter Stockholm!

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (32)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-10 av 32

Är detta ditt begåvade svar på att man nu bestämt färg på Stockholms spårvagnar? Du tog väl åt dig av ordet mörkerman kanske.

Uppsalabo, 20:43, 9 augusti 2011. Anmäl

Tråkigt att den här sidan som jag länge gillat blivit ett riktig gnällforum.

Jesper, 15:33, 9 augusti 2011. Anmäl

Nu är det tydligen beslutat att Stockholms spårvagnar verkligen blir traditionsenligt ljusblå. Något annat hade varit att äventyra hela den massiva folkliga entusiasmen över att vi återfår spårvägsnätet. Som andra europeiska kulturstäder. Tack till alla som verkligen kämpat mot mörkermännen i dessa frågor under lång tid!

Nils, 15:33, 3 augusti 2011. Anmäl

Den gula gubben verkar förbannad som vanligt. Kanske har han ont någonstans?

Uppsalabo, 11:16, 31 juli 2011. Anmäl

Som vi ser tål inte grabbarna sanningen. De tar, helt enligt sina bristfälliga karaktärer min signatur. Perverst att utge sig för att vara någon annan, jag känner mig äcklad. Den här spalten tycks vara för rännstensungar.

ebba originalet 2107, 07:12, 31 juli 2011. Anmäl

Min bästa unga dam, understå dig nu inte att missbruka min signatur och utge dig för att vara jag. Här finns ingen osäkerhet om vem som verkligen skrivit båda insändarna. Tag dig i akt, människa!

ebba den riktiga, 22:59, 29 juli 2011. Anmäl

Och med det menar jag att jag pratar med min egen spegelbild, som rejält folk föredrar att göra.

ebba, 21:13, 29 juli 2011. Anmäl

Magnus Den livserfarna gentlemannen på Östermalm tar ibland sin siesta i en hängmatta - i parken - och ingenting annat. Jag har haft intressanta samtal med honom där. Du borde kanske ta en kurs i läsförståelse.

ebba, 21:07, 29 juli 2011. Anmäl

Svart är en ädel färg! Varför måste detaljer i Stockholm se ut som andra städer? Strockholms trafik är genuint som det är. Bevara särskildheten.

mezzotint, 02:14, 29 juli 2011. Anmäl

Aliasmannen, jag tror säkert att du har gott om fritid. Men har du någonsin semester? Det är bara att beklaga, det finns nämligen en hel värld utanför Stockholm att upptäcka. Nej, det är inga andra aliasmän som sköter ruljansen åt dig under tiden du ligger på parkbänken i Humlegården. Du vet det lika väl som jag, liksom alla andra som läser dina inlägg och noterar de språkliga egenheter som avslöjar dig trots de mängder med alias du använder. Skaffar vi oss "dödsfiender"? Kanske det, men så länge de är av din kaliber är det hugget som stucket. Du gör det du kan, vilket innebär att spy din galla över andra på olika kommentarsforum på nätet. Det har ingen större inverkan på den politik som förs, och det är du nog medveten om.

Magnus Orest (Webbsida), 22:51, 28 juli 2011. Anmäl

Fjädrande färd i skönt knarrande tåg

Med små ryck startar tåget från Lindholmen och knarrar hemtrevligt när det fått upp marschfarten på återfärden till Östra station. Småbuskar och rallarrosor vid den smala banvallen vajar i fartvinden. Nedsjunken i det vinröda fjädrande galonkläda sätet ser jag två betande hästar på ängen i julisolen. Den pastorala scenen framkallar ett gammalt barndomsminne. Just ett sånt här tåg åkte jag med i början av 1950-talet när det bar av till Norrtälje för vidare färd med buss mot Barnens Ö. I Rimbo var det rundkörning så vi småkillar trodde för en stund alla att tåget vände åter mot Östra station innan det åter var på rätt spår.

Söndagen var den första av fyra söndagar i rad när Roslagsbanans veterantågsförening kör sina sommarturer, i år från Östra station till Lindholmen och Österskär tur och retur.  De gamla bruna tågen togs ur bruk i början 1990-talet. Men ett antal vagnar finns kvar renoverade av entusiasterna i föreningen. På söndagen fanns en motorvagn i vardera ändan av tågsättet, den ena från 1938, den andra från 1934, den senare vackert nylackerad, båda byggda av ASEA, med en godsvagn och en personvagn i mitten.

Jag måste uttrycka min glädje och tacksamhet till tågentusiasterna som genom sina frivilliga insatser rustar upp och bevarar dessa gamla kulturminnen som annars skulle ha skrotats för länge sedan. Det är nödvändigt för att vi alla ska kunna få perspektiv på vår egen tillvaro. Roslagsbanans veterantågsförening stora renoveringsprojekt är sedan flera år motorvagnen XP 33 som byggdes 1918. Jag frågar föreningens ordförande Johan Cedergren när den blir klar att åter tas i bruk. ”Till påsk, frågan är vilken”, svarar han skämtsamt men lovar att den ska vara klar i god tid till 100-årsjubileet 2018. Det ser jag fram emot.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (7)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-7 av 7

Täbybo. Järnvägen är tvångssocialiserad och bör återtas av folket.

täbybo, 10:19, 31 juli 2011. Anmäl

Bäste Christoffer MN, kan du vidareutveckla vad du menar med att järnvägen sköts amatörmässigt? Det är knappast veterantågsföreningen som driver banan. Det är en underentrepenör till SL. I mitt tycke har banan sköts strålande åtminstone de senaste fem åren. Roslagsbanan är helt upprustad från grunden och är idag en av Sveriges modernaste järnvägsanläggningar.

DanderydsBo, 09:08, 31 juli 2011. Anmäl

Museijärnvägar dito -tåg är kul och intressanta eftersom de utgör ett stycke levande historia. Jag har för min del åkt en hel del med Lennakatten (OK, senast för 30 år sedan), som jag tror hängde samman med övriga Roslagsbanan. Om jag inte minns fel var det från Faringe till Uppsala resan kunde gå. Men det är som sagt närmare 30 år sedan sist, så minnena är lite si och så. Däremot kan det mycket väl bli en tur till Österskär någon av söndagarna de kör veterantåget. En trevlig och billig söndagsutflykt i och med att Lennakatten ligger en aning långt ut för min smak.

Magnus Orest (Webbsida), 23:17, 28 juli 2011. Anmäl

Ska ta upp tanken med några kommunpolitiker. Flera kommuner kunde ev. gå samman. Obehagligt att järnvägen sköts amatörmässigt.

Christoffer MN, 18:22, 28 juli 2011. Anmäl

Intressant. Vi kunde köpa järnvägen av SL!

täbybo, 15:35, 25 juli 2011. Anmäl

SRJ förstatligades av staten på 50-talet och drevs av SJ (det skedde ett stort förstatlignade av privat järnväg 1944-45 som i pirncip endast lämnade TGOJ som privat av de stora bolagen). SJ ville lägga ner och böra köra banan i botten innan landstinget och SL tog över tidigt 70-tal. Det var då först toaletterna och sedan rök-kupéerna försvann. Stationshus stängdes eller revs rentutav (som i Vallentuna 1972). Stora majoriteter i täby och Vallentuna tvingade SL under tidigt 80-tal att rusta upp banan för 40 miljoner istället för att bygga tbana för 80 miljoner till Täby centrum. Där är vi idag.

Kar De Mumma, 14:54, 25 juli 2011. Anmäl

Hur gick det egentligen till när SL tvingade till sig denna järnväg?

Per, 21:51, 24 juli 2011. Anmäl

Gränsstenen på Västerlånggatan räddad för framtiden

Den över tre hundra år gamla gränsstenen på huset Västerlånggatan 27 höll på att vittra sönder och missfärgas av allt bredare svarta fuktränder. Ett kulturarv höll på att snabbt försvinna när Sven Westfält och fastighetsförvaltare Anders Sandström slog larm för snart två år sedan. Genom uppvaktningar hos olika bidragsgivande myndigheter samlades pengar ihop till en grundlig renovering som blev klar för bara ett par dagar sedan. Nu lyser den gamla gränsstenen från 1680 åter som ny. Gränsstenen med texten ”Uplandz och Sudermannalandz skillnad” markerade den dåvarande gränsen mellan Södermanland och Uppland.

Gränsstenen i hela sin glans.

Läs också gärna mina tidigare bloggar om gränsstenen:

Rädda gränsstenen på Västerlånggatan!

Gränsstenens söndervittring stoppas

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (2)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-2 av 2

En trevlig nyhet - även om den historiska gränsen till Södermanland egentligen gick betydligt längre söderut? Södertörn och skärgården hörde historiskt till Roden/Roslagen. Solna socken i Danderyds skeppslag omfattade såväl dagens Norrmalm, nuvarande Stadsholmen ("Gamla Stan"), dagens Södermalm och Sickla-området.

Anonym, 12:38, 25 juli 2011. Anmäl

Vilken glad nyhet! Det var roligt att läsa.

Christian, 23:07, 24 juli 2011. Anmäl

Vansinnesdådens offer hedras i Stockholm

Sergels torg.

Norska ambassaden på Gärdet.

Dela med dina vänner

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Kommentarer (1)

Det går inte längre att kommentera detta inlägg.
Visar 1-1 av 1

Måste blivit något fel på rubriken. Det ska vara terrordåd och inte "vansinnesdåd".

Gurre, 14:44, 25 juli 2011. Anmäl